|
World of Warcraft letöltések és bevezető :
The burning crusade
http://download.chip.eu/hu/download_hu_215529.html
Wrath of The Lich King
http://download.chip.eu/hu/download_hu_3608844.html
A 3.3.2 megérkezése és a Lich King-encounter után a Blizzard közzétett egy interjút, amelyben Scott "Daelo" Mercer és Greg "Ghostcrawler" Street beszél arról, hogy is jött létre maga a Lich King, hogyan fejlesztették Icecrown Citadelt és mi is várható az encounterrel kapcsolatban. A tovább után a fordítás olvasható:
- Mi volt Arthas karakteréhez az inspiráció? Eredetileg is ilyen központi figurának készült a Warcraft-univerzumban, vagy a történet fejlődése során került a középpontba?
Daelo: Már a Warcraft III fejlesztésének kezdetén tudtuk, hogy hadseregeket a csatába vezető hősökről fog szólni. Arthas eredetileg egy ilyen vezetőként született meg, így biztos volt, hogy központi szerepe lesz a történetben. A játék kezdetén ő egy fiatal paladin, aki az embereket vezeti, és később, a bukása után az élőhalottak élén áll a Scourge-kampányban. Az átalakulása az összekötő kapocs az emberek és az élőhalottak törtéenete között, és a későbbi kampányokban is feltűnik ellenfélként.
Noha Arthas fontos szereplő volt a Warcraft III-ban, nem voltunk benne biztosak, hogy végül ekkora hatást fog gyakorolni Azerothra. Sok, hozzá kapcsolódó történetszál - mint a csatája Illidannal vagy a Forsakenek nem tervezett létrejötte - nem öltött alakot a The Frozen Throne-ig vagy a World of Warcraftig.
Ghostcrawler: Azt is érdemes megemlíteni, hogy a Lich King és Arthas két külön szereplő. A Lich King az ork sámán, Ner'zhul sóvár szelleme. Eredetileg Ner'zhul kezdte a démoni inváziót a Warcraft II: Beyond the Dark Portalban. Tehát bizonyos értelemben a játékosok által Lich Kingként ismert lény hosszú ideje jelen volt már jóval Arthas születése előtt, és nagy szerepe volt a Warcraft-univerzum történetének alakításában.
- Hogy alakította a kiegészítő fejlesztését a Lich King központi szerepe?
Daelo: A Burning Crusade után felismertük, hogy noha Illidan sokszor feltűnt a concept artokon és a kiegészítőhöz kapcsolódó egyéb anyagokban, kevés játékos találkozott vele magában a játékban. A legtöbb hősnk Illidan olyan volt, mint a Gyűrűk Urában Szauron: folyamatosan jelen levő fenyegetés, akiről ugyan sokat hallanak, de sosem találkoznak vele szemtől szembe.
Amikor a Wrath of the Lich King fejlesztése elkezdődött, tudtuk, hogy sokkal személyesebb kapcsolatot akarunk létrehozni a játékosok és a Lich king között, mint Illidan esetében, még ha ez egy ellenséges kapcsolat is. Ezért olyan küldetéseket és instance-okat kezdtünk fejleszteni, ahol megmutathattuk a Lich Kinget a játékosoknak; sőt, ahol még kapcsolatba is kerülhettek vele vagy gátolhatta őket a küldetéseikben, mint Utgarde Pinnacle-ben vagy Howling Fjordon.
A Lich Kinghez kapcsolódva rengetegszer hivatkoztunk a Warcraft III eseményeire Northrenden. A játékosok láthatják az Alliance hajóinak roncsait, amiket Arthas gyújtott fel a Warcraft III-ban. Megtalálhatják az oltárt, ahol Arthas először fedezte fel a Frostmourne-t. És természetesen ott van Culling of Stratholme, a Caverns of Time instance-a, ahol újraélhetik azt a pillanatot, amikor Arthas először magáévá tette a fanatikus "a cél szentesíti az eszközt" hozzáállást, ami végül death knighttá tette. Ezeket szándékosan építettük be a Wrath of teh Lich Kingbe, hogy emlékeztessük a játékosokat, ki is Arthas és honnan jött, ami remélhetőleg sokkal élőbbé tette őt a játékosok szemében.
Mindent összevetve úgy gondoljuk, hogy a főellenség ilyen újszerű ábrázolása jól sült el a Wrath of the Lich Kingben, és valószínűleg a későbbi főbb ellenfeleket is hasonlóképpen be fogjuk mutatni.
- A The Fall of the Lich King tartalomfrissítés a Wrath of the Lich King csúcspontja. Ijesztő volt egy olyan encounter megtervezése, aminek felül kell múlnia a kiegészítő korábbi epikus történetszálát?
Daelo: Az encounterek tervezése ritkán kezdődik azzal, hogy felül kell múlnunk a korábbi tartalmat. Ehelyett egy megbeszéléssel kezdődik, hogy megtaláljuk a legjobb módot egy kiemelt karakter vagy ötlet ábrázolására. Ebben az esetben az ötletek akörül keringtek, hogyan tudnánk a legjobban bemutatni a Lich King bukását egy raid dungeonön keresztül. Természetesen mindig kísérletezünk új dolgokkal és ötletekkel, különösen az encounterek tervezésénél - vagyis ami a legtöbbeknek a korábbi encounterek "felülmúlásának" tűnik, az annak a mellékterméke, amit a korábbi kísérleteinkből megtanultunk. A Fall of the Lich King emlékezetes lesz még World of Warcraft-mércével mérve is, készüljetek egy a világot megváltoztató fináléra.
- A játékmenet szempontjából nézve hogyan építik fel a korábbi encounterek a záró, Lich King elleni harcot? Van olyan harc, ami különösen kiemelkedő, mint a Lich King-encounter előzménye?
Ghostcrawler: Az az egyik dolog, amit élveztem Icecrown Citadel evolúciója közben, ahogy az art és az encounterek egymásra épülnek, hogy bemutassanak egy teljesen működőképes ellenséges erődítményt. Egyetlen boss sem csak ácsorog arra várva, hogy a játékosok berúgják az ajtót. Ehelyett valamennyiüknek oka van ott lenni, és jelentős szerepet játszanak a Lich King seregében. Ahogy a játékosok végighaladnak Icecrownon, a Scourge mindennapi műveleteiért felelős vezetőket támadják meg. A Soul Forge felelős a "toborzásért", míg Professor Putricide a kutatás-fejlesztésért... És nagyjából erről szól az Icecrown-progress, megtámadjuk a Scourge működését, és egyre feljebb haladunk a parancsnoki láncban, amíg el nem jutunk a Lich Kinghez.
- Megtudhatunk valamit a végső összecsapásról a játékmenet szempontjából? Mennyire lesz nehéz? Hogyan kerülnek át a képességei és az ereje a Warcraft III-ból a záró raidbe?
Daelo: Nem fedjük fel a kártyáinkat, hiszen hamarosan a játékosok szentől szembe is megküzdhetnek a Lich Kinggel, de elmondhatom, hogy ő lesz a legnagyobb kihívás a World of Warcraftban. Ezen kívül csak néhány részletet árulhatok el. A Lich King elleni csata Icecrown Citadel tetején zajlik majd, ahol a Frozen Throne tör az ég felé a legmagasabb toronyból. A harc során remek kitekintés nyílik Icecrown Glacierre, és valós veszély lesz a lezuhanás a toronyból, különösen ahogy előrehalad a harc. Azt is elmondhatom, hogy Frostmourne nem csak egyszerűen a Lich King fegyvereként szolgál majd, hanem a harc egyik központi mechanizmusa kötődik hozzá, ami remélhetőleg erősen hatni fog a játékosokra, különösen a lore kedvelőire.
A többit személyesen kell látnia mindenkinek.
- Beszéljünk a lootról: milyen jutalmak várnak azokra, akik elég erősek lesznek ahhoz, hogy legyőzzék a Lich Kinget?
Ghostcrawler: Nos, a nagy kihívás nagy jutalommal jár. A szokásos dolgok mellett a Lich Kingtől megszerezhetünk pár rendkívüli fegyvert, amik magasabb itemlevellel bírnak, mint a szokásos Icecrown-loot. Reméljük, minden kaszt megtalálja közülük a neki való fegyvert, de ez csak a célunk és nem ígéret. Az alapgondolat az, hogy a Lich King nagy gyűjteménnyel rendelkezik olyan fegyverekből, amiket a hódításai során szerzett és rontott meg. Ezek a fegyverek eredetileg olyan szereplők tulajdonában voltak, mint Terenas, Antonidas, Sylvanas és Muradin Bronzebeard. A korrupt fegyverek mellett a terveink szerint minden alkalommal, amikor sikerül legyőzni a Lich Kinget a 25 fős heroic verzióban, egy játékos megszerzi majd a Lich King hátasát, invincible-t is. Végül a Lich King legyőzésekor látható lesz majd egy videó is, ami hosszában és tartalmában a Wrathgate-jelenethez hasonlít.
- A "Fall of the Lich King" cím azt sugallja, hogy ezzel egy korszak véget ér. megtudhatjuk, mi vár ezután Azeroth lakóira?
Daelo: A játékosok hosszú ideje készülődnek a Lich King ellen és ez valóban egy korszak vége, de semmiképpen sem a World of Warcraft vége. Már elkezdtünk nyomokat elhinteni a következő kiegészítőt, a Cataclysmet bevezető eseménysorozatra, ami legalább olyan jelentős lesz, mint a Wrath of the Lich Kinget felvezető zombitámadás. A játékosok már tudják, hogy a Barrenst kettévágja egy vulkanikus szakadék, és mi megmutatjuk, ez hogy történt meg. A Cataclysm-event várhatóan egy patchben érkezik majd a kiegészítő megjelenése előtt. Még dolgozunk a részleteken, de bármi történjék is, az egész világon érezhető lesz - és ez még csak a kezdetét jelenti majd Deathwing uralmának.
| |